torsdag 25. november 2010

CASE 6

I denne casen skulle jeg lage en karakter som følger etter hovedkarakteren. Denne karakteren skulle være en Npc (No-playable character), som betyr at den beveger seg av seg selv, ingen knapper som styrer den. Npc-en min er en ugle som følger etter hovedkarakteren min som er da et piggsvin, vesle lille Piggi. I casen skulle man også ha med en reaksjon når det blir en kollisjon med helten. Reaksjonen min er at det blir spilt av en animasjon der Piggi blir tatt av ugla. Ugla flyr vekk med Piggi, og da er det "game over". Jeg har også med et bilde som kommer opp hvis Piggi fanger, i dette tilfelle, 3 ildfluer, bilde forteller at du har vunnet.
Denne casen var også vanskelig for meg.
Jeg fikk mye hjelp med kodinga, men selve animasjons delen, den som kommer opp når man er game over, var lett.
Npc-koden skulle være en egen klasse, vi gikk litt igjennom dette i klassen og jeg forsto litt av det, men ikke nok til å klare det selv...
Etter hjelpen jeg fikk, så lese jeg koden til meg selv, og det hjelper meg til å forstå koden bedre...
Jeg tror jeg kan lage en enkel kode nå etter disse ukene med koding, men jeg klarer nok ikke å lage hele koden igjen selv, må nok ha hjelp.
Jeg har lært mye, men har mye igjen å lære.

Case 6 Piggi game:
http://www.swfcabin.com/open/1290682977

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar